طرز تهیه غذای رژیمی برای لاغر شدن

اطلاعات کاربری
موضوعات
دانلود کتاب
رمان
کتاب تاریخی
کتاب پزشکی
کتاب اجتماعی
کتاب دانشگاهی
کتاب کامپیوتر
کتاب مذهبی
کتاب ورزشی
کتاب هنر
کتاب جغرافیا
کتاب بانوان
کتاب فيلمنامه
كتاب صوتي
كتاب متفرقه
گالري مدل لباس
مدل لباس دخترانه
مدل لباس زنانه
مدل لباس مردانه
مدل لباس مجلسي
مدل لباس شب
مدل لباس ماكسي
مدل مانتو
مدل پالتو
مدل كيف و كفش
مدل لباس خارجي
مدل لباس كره اي
مدل لباس تركي
مدل لباس ايراني
مدل لباس هندي
مدل لباس عربي
مدل لباس عروس
مدل لباس نامزدي
مدل لباس داماد
مدل لباس بچه گانه
مدل لباس اسلامي
مدل لباس بارداري
مدل لباس سارافون
مدل لباس گيپور و ساتن
مدل لباس ريون
مدل لباس دكلته
مدل لباس خواب
مدل لباس زمستاني
مدل لباس بهاري
مدل لباس تابستاني
مدل لباس پاييزي
مدل كاپشن
مدل دستكش
مدل ست لباس
مدل روسري و شال
مدل كت و دامن
مدل دامن
مدل كت و شلوار
مدل پيراهن وشلوار
مدل شلوار
مدل تاپ و تي شرت
مدل تونيك
مدل سويشرت
مدل كلاه
مدل جواهرات
مدل عينك
مدل لباس اسپرت
مدل تی شرت
مدل تاپ
مدل چرم
مدل کفش زنانه و دخترانه
مدل مانتو سنتی ایرانی
مدل كفش پسرانه
مدل پيراهن بچه گانه
مدل لباس نوزاد
مدل لباس بافتنی
مدل كيف و كفش
مدل شال و كلاه
گالري مدل آرايش
مدل آرايش
مدل مو
مدل ناخن
مدل ابرو و چشم
گالري طراحي و آشپزي
آموزش مد و زيبايي
آموزش آشپزي
مدل تزيينات و دكوراسيون منزل
گالری عکس های متفرقه
عکس های عاشقانه
عکس و مطالب خواندنی
عكس بازيگران زن و مرد ايراني
عكس هاي متحرك عاشقانه
عكس متحرك
فروشگاه محصولات مد جدید
فروشگاه لباس و پوشاک
رپورتاژ آگهی
اس ام اس
اس ام اس های جدید
اس ام اس عاشقانه
بازي
بازی آنلاین
بازي جاوا
بازی فلش
بازی آیفون
بازی فکری
بازی ال جی
بازی دو نفره
بازی آندروید
بازی UIQ3
بازی استراتژی
بازی سیمبین 3
بازی پاکت پی سی
بازی سری 40 نوکیا
بازی سری 60 نوکیا
بازی سری 90 نوکیا
بازی سری 60 نوکیا V3
بازی سری 60 نوکیا V5
آرشیو
نویسندگان
مطالب پربازدید
مطالب تصادفی
تبلیغات

http://ammaarha.ir




طرز تهیه غذای رژیمی برای لاغر شدن


http://ammaarha.ir

طرز تهیه غذای رژیمی برای لاغر شدن


مواد لازم برای تهیه غذای رژیمی لاغری 2 نفر :

http://ammaarha.ir

 مواد لازم برای تهیه غذای رژیمی

 


طرز تهیه  غذای رژیمی لاغری :
ابتدا عدس را بشویید، با آب درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. اگر روی آن كف كرد با قاشق بگیرید. شعله‌ آن را كم كنید، نمك بزنید و بگذارید 30 دقیقه بپزد تا نرم شود. نگذارید تمام آب عدس بخار شود.
 
حالا بلغور را درون ظرف بریزید و به‌ آن نمك بزنید. سپس آن را درون قابلمه عدس بریزید. اگر آب كم است می‌توانید اضافه كنید. با هم مخلوط كنید و 30 دقیقه دیگر بگذارید بپزد تا بلغور نرم شود و آب اضافی هم كم شود.
 
در همین حین روغن را درون یك ظرف بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید سپس پیاز را درون روغن بریزید و 15 ـ 10 دقیقه بگذارید تا طلایی شود. سپس زیره را درون ظرف ریخته و كمی تفت دهید.
 وقتی عدس و بلغور پخته شد همه را درون ظرف بریزید و با هم مخلوط كنید.
 همه مواد را درون یك كاسه بریزید. دستان خود را كمی خیس كنید و 5 ـ 3 دقیقه مواد را ورز دهید. اگر مواد به دستتان می‌چسبد كمی دست خود را خیس كنید و اگر مواد به نظرتان خشك شده كمی آب به آن اضافه كنید. جعفری را نیز به مخلوط اضافه كنید. نمك و فلفل آن را اندازه كنید. در نهایت مواد را به صورت كوفته به اندازه‌های دلخواه درون ظرف چیده و با جعفری غذای رژیمی خودرا تزیین كنید.
  چرا از عدس برای تهیه غذای رژیمی  لاغری استفاد کنیم
 عدس حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین (26 درصد)‌، اسیدفولیك و فیبرهای محلول و نامحلول غذایی است. از ویتامین‌های موجود در عدس می‌توان به ویتامین‌های C و B اشاره كرد. فیبر محلول موجود در عدس همراه كلسترول باعث كاهش سطح كلسترول خون می‌شود. علاوه بر آن این فیبر موجب كاهش هضم و جذب كربوهیدرات‌ها می‌شود. بنابراین از تغییرات سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت جلوگیری می‌كند.

عدس به جلو راندن غذا در لوله گوارش سرعت می‌بخشد، بنابراین از یبوست جلوگیری می‌كند. از آنجا كه فیبرهای نامحلول موجود در عدس قابل هضم نیستند و بدون تغییر از بدن دفع می‌شوند، بنابراین كالری اندكی را به بدن می‌رسانند و در عین حال قسمتی از حجم غذای رژیمی را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین این غذای رژیمی انتخاب خوبی برای افرادی كه قصد لاغر شدن دارند به شمار می‌رود. همچنین به این ترتیب افرادی كه قصد لاغر شدن دارند می‌توانند به علت پروتئین بالا، عدس را جایگزین گوشت قرمز كنند. بعلاوه عدس غذای مناسبی برای افرادی است كه از رژیم‌های گیاهی استفاده می‌كنند.
 
هر پیمانه عدس (198 گرم)‌ پخته شده و بدون نمك حاوی 230 كالری، 16 گرم فیبر و 18 گرم پروتئین است. همچنین این مقدار عدس حاوی 37 درصد آهن است كه به غنی‌شدن ذخایر آهن بدن كمك می‌كند. مزیت آهن عدس نسبت به آهن موجود در گوشت این است كه مجبور نیستید به همراه آهن، چربی و كالری بالایی دریافت كنید.
 
آهن هم در ساختار هموگلوبین كه برای نقل و انتقال اكسیژن لازم است شركت می‌كند و هم جزء كلیدی آنزیم‌هایی است كه در تولید انرژی و سوخت و ساز نقش دارند.
 
عدس پخته نشده را در صورتی كه در جای خشك، خنك و تاریك قرار دهید تا 12 ماه قابل نگهداری است. از آنجا كه انواع مختلف عدس زمان طبخ متفاوتی دارند، آنها را با هم مخلوط نكنید. عدس پخته شده را می‌توان تا 3 روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری كرد.


درباره : آموزش آشپزي ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : اشپزی , لاغری , چگونه لاغر شویم , لاغر شدن , غذای رژیمی , دستور پخت غذارژیمی , مواد لازم برای غذای رژیمی , عدس , خواص عدس , ارزش غذایی کوفته رژیمی , آموزش آشپزی , سایت آشپزی , نحوه نگهداری عدس ,
بازدید : 564
تاریخ : یکشنبه 19 آبان 1392 زمان : 0:15 | نویسنده : سمیرا | نظرات ()
مطالب مرتبط
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
خرید بک لینک